Wczesnym rankiem 11 października klasy II b i III a udały się do Torunia. Pierwsze kroki skierowaliśmy do Planetarium, gdzie obejrzeliśmy projekcję pt. „Cudowna podróż”. Dowiedzieliśmy się ciekawostek o Układzie Słonecznym, poznaliśmy gwiazdozbiory i mity z nimi związane, wylądowaliśmy na Księżycu, Marsie, Jowiszu i Saturnie.  Lot rakietą wśród milionów gwiazd był fascynujący! Pełni wrażeń, udaliśmy się w kierunku Muzeum Piernika. Po drodze zobaczyliśmy pomnik Mikołaja Kopernika, pomnik osiołka i Filutka oraz budynek Ratusza Miejskiego. W Muzeum Piernika zaczęliśmy od wykonania własnoręcznie piernika. Musieliśmy zagnieść ciasto, rozwałkować je, odcisnąć w formie i oddać do wypieku. Kiedy nasze dzieła znajdowały się w piecu, my udaliśmy się na zwiedzanie byłej fabryki pierników rodziny Weese. Obejrzeliśmy  legendę związaną z nazwą najsłynniejszych toruńskich pierników „katarzynek”. Mogliśmy w interaktywny sposób przebrać się w strój z dawnej epoki, zobaczyliśmy sklep sprzed 50 i 100 lat oraz klubo – kawiarnię z lat 70 -tych ubiegłego wieku. W piwnicach Muzeum obejrzeliśmy kolekcję drewnianych form piernikowych, poznaliśmy przyprawy używane do wyrobu pierniczków oraz zobaczyliśmy stary, zabytkowy piec. Na zakończenie wizyty otrzymaliśmy nasze pierniczki i udaliśmy się do sklepiku w celu zakupu tych słodkości. To nie był jednak koniec naszej wędrówki  po tym pięknym i starym mieście. Aby nabrać sił, zjedliśmy posiłek w McDonalds, a następnie przeszliśmy pod ruiny zamku krzyżackiego i podziwialiśmy rzekę Wisłę. Autobusem przejechaliśmy do Centrum Nowoczesności- Młyn Wiedzy. Pierwsze co zobaczyliśmy, to było wahadło Foucaulta. Udało nam się nawet zobaczyć zbicia pionów, co świadczy o tym, że Ziemia się obraca. Na I piętrze wykonywaliśmy zadania na 26 interaktywnych stanowiskach, związanych tematycznie z kołem, ruchem obrotowym, układem planet i podróżami kosmicznymi. Najbardziej podobało nam się wielkie koło. Dzięki nam  – czuliśmy się jak chomik- udało się je wprawić w ruch! Motywem przewodnim na II piętrze była woda. Widzieliśmy model rzeki, tamę, statek piracki, wiry. Mogliśmy samodzielnie wykonać doświadczenia i eksperymenty związane z wodą. III piętro to interaktywne przeżycie. Budowaliśmy tam z wielkich klocków, widzieliśmy ul, łowiliśmy ryby, bawiliśmy się w domku na drzewie. Na ostatnim piętrze poznaliśmy budowę ludzkiego ciała, złudzenia optyczne, kalejdoskop, bawiliśmy się w echo. Poznając te wszystkie tajemnice świata, bawiliśmy się świetnie. Pełni wrażeń, marzymy, aby jeszcze kiedyś tam powrócić. A może podróż do jeszcze większej interaktywnej krainy… Centrum Nauki „Kopernik” w Warszawie? Czas pokaże. Toruń to piękne miasto i kryje mnóstwo atrakcji. My skorzystaliśmy tylko z kilku z nich. Warto tam pojechać. Zachęcamy!