W mikołajkowe święto 6.12.2016 r. uczniowie klasy 4c pod opieka pana Michała Szaforza i pani Sylwii Gwizdała  wzięli udział w zajęciach w Bibliotece Publicznej z wykorzystaniem tabletów. Spotkanie zorganizowano w ramach Godziny Kodowania. Zajęcia prowadzili pani Stanisława Ciesielska i pan Maciej Gawroński. Uczniowie miel za zadanie stworzyć na tabletach w programie scratch junior aplikację labirynt. Wszyscy świetnie poradzili sobie z zadaniem i duszek każdej z drużyn bezpiecznie dotarł do celu. Gdy już zadanie zostało wykonane  pojawił się Święty Mikołaj z koszem słodyczy i prezentami. Porozmawiał z dziećmi i zrobił sobie z nami pamiątkowe zdjęcie oraz rozdał słodycze i podkładki pod myszkę do komputera.

Wszyscy uczniowie otrzymali dyplomy za udział w przygodzie z programowaniem i zadowoleni z mile spędzonego czasu wrócili do szkoły. Filmiki z tego wydarzenai możecie obejrzeć na profilu fb naszej szkoły.

Zdjęcia: Sylwia Gwizdała oraz Biblioteka Publiczna w Barcinie

Nasza szkoła została zakwalifikowana do IV edycji programu Mistrzowie Kodowania. Jest to projekt edukacyjny mający na celu upowszechnienie nauki programowania  w polskich szkołach. Obejmuje on uczniów szkół podstawowych z całej Polski. Projekt realizowany jest przez Samsung Electronics Polska we współpracy z Partnerami: Centrum Cyfrowym  Projekt: Polska, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją CoderDojo, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Stowarzyszeniem „Rodzice w Edukacji” przy wsparciu grupy SuperBelfrzy RP.

  • Lekcja kodowania w każdej klasie IV-VI uczniowie  programują w Scratchu
  • Kółko komputerowe dla klas III-VI- uczniowie podczas zajęć programują w Scrachu oraz w innych programach dostępnych online.
  • Kodowanie z Biblioteką Publiczną w Barcinie- szkoła nawiązała współpracę z placówką,   polegającą na organizowaniu zajęć otwartych, które przeprowadza informatyk z barcińskiej biblioteki. W grudniu odbyło się też mikołajkowe spotkanie w bibliotece. Udział w nim wzięli uczniowie klasy 4 c, którzy zapoznali się z programem Scratch jr.
  • Zabawa z Czarodziejem – lekcje programowania dla uczniów klas I-III. Podczas zajęć uczniowie korzystają z programu Baltie
  • Konkurs Internetowy „Bóbr”  chętni uczniowie klas II-VI będą mogli zmierzyć się z zadaniami pobudzającymi logiczne myślenie.
  • Programowanie bez komputera – uczniowie klas młodszych podczas lekcji  uczestniczą w zajęciach, które pozwalają na ćwiczenie prostych, jednoznacznych instrukcji i ich precyzyjnego wykonywania.
  • Warsztaty dla nauczycieli – nauczyciele od września 2016 r. biorą udział w organizowanych przez projekt Mistrzowie Kodowania webinarach czyli warsztatach online oraz w szeregu szkoleń stacjonarnych

Języki programistyczne nie są już domeną informatyków, a narzędziem, które pozwala uczniom rozwijać myślenie kreatywne, doskonalić umiejętności analityczne, nadążać za postępem techniki i z owoców tego postępu świadomie korzystać. Programowanie stało się – obok języka ojczystego i jednego języka obcego – trzecim językiem, który każdy człowiek powinien znać choć na podstawowym poziomie, by rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany.

 

Lista korzyści, jakie daje nauka programowania jest długa. Pozwala to lepiej zrozumieć i wykorzystać nowoczesne rozwiązania techniczne. Sprawia przez to, że uczeń nie jest biernym odbiorcą szeroko rozumianej technologii informacyjno-komunikacyjnej, ale potrafi ze zrozumieniem realizować z jej użyciem własne projekty i wykorzystywać dla własnych potrzeb. W nowoczesnym społeczeństwie brak podstawowego zrozumienia zasad działania komputerów jest odpowiednikiem analfabetyzmu i utrudnia odnalezienie się w dzisiejszych realiach. Programowanie sprzyja rozwojowi intelektualnemu i kreatywności dzieci, a także w dalszej perspektywie może ułatwić im znalezienie dobrej pracy, w różnych, niekoniecznie związanych z informatyką dziedzinach. Należy też dodać, że tworzenie oprogramowania jest jednym z filarów innowacyjnej gospodarki, przez co niesie korzyści nie tylko dla jednostek, ale całego społeczeństwa.